Niniejsze „Ogólne Warunki Uczestnictwa” mają zastosowanie do
stosunków pomiędzy POLSKAJE sp. z o. o. z siedzibą w Lesznie, przy ul. 55. Pułku Piechoty 34, 64-100 Leszno, Polska, 64-100,
zarejestrowanej przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem: 0001115982, NIP: 6972401439, REGON: 529138884 (dalej Leszno Je!), której przysługują prawa do
Platformy Leszno Je! a Konsumentami. Restauracje odsyła się poniżej
do „Ogólne Warunki Uczestnictwa przez Restauracje”.
Definicje
Oferta - asortyment produktów i usług oferowanych
przez poszczególne Restauracje, które mogą być zamówione przez
Konsumenta za pośrednictwem Leszno Je! (Platformy).
Zamówienie - oświadczenie woli składane
Restauracji przez Konsumenta za pośrednictwem Leszno Je!, a
konkretniej Platformy na wybraną przez niego Ofertę, skutkujące
zawarciem Umowy.
Konsument - Osoba fizyczna dokonująca z
przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową, składająca Zamówienie
Restauracji za pośrednictwem Platformy prowadzonej przez Leszno Je!
Umowa - stosunek prawny zawarty pomiędzy
Konsumentem a Restauracją na podstawie złożonego Zamówienia
dotyczący jego realizacji oraz jego dostawy lub osobistego
odbioru.
Platforma - strony internetowe, aplikacje,
narzędzia i inne urządzenia Serwisu www.colesznoje.pl oraz jego
jednostek powiązanych i partnerów handlowych, na których
udostępnia się Usługi.
Restauracja - podmiot, prowadzący działalność
gospodarczą w zakresie gastronomii, w szczególności przygotowujący
dania, napoje i podobne produkty, korzystający z usług
świadczonych przez Leszno Je! po zaakceptowaniu przez nią jego
zgłoszenia rejestracyjnego, w celu zawarcia i opłacenia Umów.
Dane Restauracji - informacje dotyczące
Restauracji, w tym, między innymi, dane podmiotu będącego
właścicielem Restauracji i dane kontaktowe, informacje ogólne,
asortyment produktów (dania, przystawki, dodatki do dań i napoje),
ceny poszczególnych produktów (z VAT), logotyp, grafika, obszar
dostawy (wraz z kodami pocztowymi), koszty dostawy oraz minimalne
kwoty zamówienia.
Usługi - Czynności oferowane Konsumentowi przez
Leszno Je! za pośrednictwem Platformy, w tym w szczególności:
publikacja Oferty, ułatwienie/pośredniczenie przy zawieraniu Umów
w tym przekazywanie Zamówień do właściwej Restauracji oraz ich
wyświetlania, umożliwienie, z zastrzeżeniem postanowień
poniższych, uiszczania online - opłat tytułem realizacji Umów na
rzecz Restauracji [obsługa płatności].
Konto - spersonalizowany panel administracyjny
Konsumenta dostępny po dokonaniu skutecznej rejestracji i
zalogowaniu się przez niego w aplikacji Leszno Je! lub na stronie
internetowej www.colesznoje.pl – po podaniu ustalonego wcześniej
loginu oraz hasła, za pomocą którego to Konsument może korzystać z
usług świadczonych przez Spółkę, w tym w szczególności składać
zamówienia na produkty oferowane przez poszczególne Restauracje.
Systemy Płatności Online - PayNow (Operator
płatności mBank S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 18,
wpisany do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd
Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000025237). Podmiotem
świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami
jest Blue Media S.A. (ul. Powstańców Warszawy 6, 81-718 Sopot, KRS
0000320590, REGON 191781561, NIP 5851351185). Podmiotem
świadczącym obsługę płatności Google Pay i Apple Pay jest Stripe z
siedzibą w 510, Townsend Street, San Francisco, CA 94103, USA.
Dane teleadresowe Leszno Je!
POLSKAJE sp. z o. o. z siedzibą w Lesznie, przy ul. 55. Pułku Piechoty 34, 64-100 Leszno, Polska, 64-100, zarejestrowanej przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem: 0001115982, NIP: 6972401439, REGON: 529138884 (dalej Leszno Je!)
adres e-mail: kontakt@lubje.pl
telefon: 735 033 243
I. Zastosowanie i Postanowienia Ogólne
1. Niniejsze Ogólne warunki świadczenia usług dla Konsumentów
[dalej: OWU] mają zastosowanie wyłącznie do Usług świadczonych
przez Leszno Je!, za które to ponosi ona pełną odpowiedzialność.
Leszno Je! informuje, iż̇ korzystanie z Platformy przez Konsumentów
jest usługą świadczoną drogą elektroniczną, w rozumieniu ustawy z
dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz.U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1204, z późn. zm.) [dalej:
u.ś.u.e], które to odbywa się na podstawie niniejszych OWU,
pełniących również rolę Regulaminu w rozumieniu 8 u.ś.u.e.
Niniejsze OWU określają w szczególności zasady świadczenia Usług
oferowanych na Platformie, ich zakres oraz zasady korzystania z
nich. Leszno Je! nie odpowiada natomiast za prawidłowe wykonanie
Umowy, nie jest bowiem jej stroną.
2. Usługi świadczone przez Leszno Je! na rzecz Konsumentów, a
wchodzące w zakres niniejszych OWU mają, w stosunku do nich
charakter bezpłatny.
3. Leszno Je! nieodpłatnie udostępnia Konsumentom niniejsze OWU za
pośrednictwem Platformy w systemie teleinformatycznym, a także w
sposób umożliwiający jego pobranie, odtworzenie, utrwalenie i
wydrukowanie.
II. Zasady Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną
1. Rozpoczęcie świadczenia Usług przez Leszno Je!, następuje z
chwilą rozpoczęcia korzystania przez Konsumenta z Platformy, a co
za tym idzie akceptacją warunków niniejszych OWU. Świadczenie
Usług przez Leszno Je! na rzecz Konsumenta nie jest ograniczone w
czasie.
2. Konsumenci mogą mieć możliwość zarejestrowania się na
Platformie – utworzenia Konta na skutek podania w formularzu
rejestracyjnym dostępnym na stronie internetowej: www.colesznoje.pl
w zakładce „Rejestracja” swojego imienia, nazwiska, adresu poczty
elektronicznej oraz kodu, który zostanie przesłany w wiadomości
sms na podany numer telefonu. Konsument może zrezygnować ze
świadczonych Usług w każdym czasie.
3. Usunięcie Konta danego Konsumenta następuje na skutek wniosku
złożonego przez niego w formie pisemnej na adres, ul. Powstania
Warszawskiego 15, 31-539 Kraków, za pomocą̨ poczty elektronicznej
na adres kontakt@lubje.pl lub też formularza kontaktowego
dostępnego pod adresem www.colesznoje.pl/usun-konto po upływie 14
dni od dnia jego otrzymania przez Leszno Je!
4. Leszno Je! nie ponosi odpowiedzialności za niemożność
świadczenia Usług na rzecz Konsumenta na skutek działania siły
wyższej.
5. Leszno Je! ma prawo do natychmiastowego usunięcia Konta danego
Konsumenta, w sytuacji rażącego naruszania przez niego postanowień
niniejszych OWU, w tym w szczególności: umyślnego wystawiania
niezgodnych z prawdą ocen poszczególnych Restauracji, dostarczania
treści o charakterze bezprawnym, o których mowa w ust. 9 czy też
podania nieprawdziwych/fałszywych danych podczas procesu
rejestracyjnego - jeżeli nie zaprzestaje on przedmiotowego
działania pomimo wyznaczonego przez Leszno Je! w tym zakresie
terminu - nie krótszego niż 7 dni.
6. Korzystanie przez konsumentów z Usług, z zastrzeżeniem ust. 7
jest możliwe wyłącznie przy pomocy podłączonego do sieci Internet
komputera klasy PC, Mac lub podobnego, wyposażonego w przeglądarkę
internetową lub telefonu Android oraz iPhone po uprzednim
zainstalowaniu aplikacji Leszno Je! z Google Play lub App Store.
7. Korzystanie przez Konsumentów z Usług świadczonych przez Leszno Je! jest również możliwe na urządzeniach przenośnych takich jak:
smartfon, tablet, palmtop w wersji mobilnej. Warunkiem niezbędnym
jest jednak dostęp jednego z urządzeń wymienionych w zdaniu
poprzednim do sieci Internet oraz wyposażenie go w przeglądarkę
internetową lub aplikację Leszno Je!
8. W ramach korzystania z Usług niedozwolone jest dostarczanie
przez Konsumenta treści o charakterze bezprawnym, w tym w
szczególności:
- danych i informacji spreparowanych w sposób
stwarzający ryzyko naruszenia bezpieczeństwa systemu
informatycznego lub stabilności Platformy;
- informacji
naruszających jakiekolwiek dobra Spółki lub osób trzecich;
-
innych danych i informacji naruszających bezwzględnie obowiązujące
przepisy prawa, w tym w szczególności treści pornograficznych,
odwołujących się do rasizmu, nacjonalizmu, faszyzmu, czy też
propagujących przemoc.
9. Korzystając z Platformy Konsumenci mają obowiązek postępować
zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawnymi oraz
zasadami współżycia społecznego.
10. Zakazane jest wykorzystywanie przez konsumentów Usług w sposób
sprzeczny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawnymi,
dobrymi obyczajami lub w sposób naruszający uzasadnione interesy
Leszno Je! W szczególności Konsument nie będzie podejmował
czynności, które mogłyby narazić Leszno Je! na jakąkolwiek szkodę̨
majątkową.
11. Zabronione jest pobieranie przez Konsumentów zawartości baz
danych udostępnionych na Platformie i wtórne ich wykorzystywanie w
całości lub w istotnej części co do jakości lub ilości.
12. Leszno Je! zastrzega, iż wszystkie wiadomości i materiały
dostępne na Platformie są objęte ochroną prawa autorskiego.
Konsument ma prawo do korzystania z nich jedynie w ramach
dozwolonego użytku osobistego. Kopiowanie, zwielokrotnianie,
rozpowszechnianie w Internecie i inne formy korzystania z
materiałów i wiadomości umieszczonych na Platformie wykraczające
poza granice dozwolone prawem jest zabronione.
III. Oferta
1. Leszno Je! publikuje Ofertę w imieniu i na rzecz Restauracji w
Platformie, zgodnie z Danymi Restauracji przekazanymi przez
Restauracje.
2. Leszno Je! prezentuje wszystkie Dane Restauracji w sposób
wyraźnie wskazujący Konsumentowi jego prawa i obowiązki w
przypadku akceptacji Oferty.
3. Restauracja może używać składników oraz dodatków do posiłków i
napojów, które mogą powodować alergie i nietolerancje. Jeśli
Konsument ma alergię na jakiekolwiek artykuły spożywcze, zalecamy
skontaktować się̨ z Restauracją telefonicznie, aby uzyskać aktualne
informacje o alergenach przed złożeniem Zamówienia.
IV. Umowa
1. Umowa zawierana jest w momencie ukończenia składania Zamówienia
przez Konsumenta poprzez kliknięcie przycisku „Zamawiam i płacę”.
Konsument niezwłocznie otrzyma potwierdzenie jej zawarcia na
podany przez siebie podczas składania Zamówienia adres mailowy.
2. Umowa może być prawidłowo wykonana przez Restaurację wyłącznie
pod warunkiem podania przez Konsumenta prawidłowych i pełnych
danych kontaktowych podczas składania Zamówienia. Konsument jest
zobowiązany do natychmiastowego zgłoszenia wszelkich nieścisłości
w danych, w szczególności dotyczących płatności, które zostały
przekazane lub wymienione Leszno Je! lub Restauracji.
3. W celu uzyskania informacji o statusie realizacji Umowy
Konsument może kontaktować się bezpośrednio z Restauracją za
pomocą danych kontaktowych podanych w Platformie oraz
potwierdzeniu Zamówienia, o którym mowa w ust. 1. Po złożeniu
Zamówienia przez Konsumenta, Konsument winien być dostępny za
pośrednictwem telefonu lub poczty elektronicznej zarówno dla
Restauracji, jak i Leszno Je! zgodnie z danymi kontaktowymi
wskazanymi przy składaniu Zamówienia.
4. Jeżeli Konsument zdecyduje się na realizację Umowy poprzez
dostarczenie mu zamówionych produktów, winien on być obecny pod
wskazanym przy składaniu Zamówienia adresem dostawy w celu jego
odbioru.
5. Jeśli Restauracja dostarczy zamówienie może obciążyć Klienta
kosztami dostawy. Bieżące koszty dostawy są podawane na
Platformie, zanim Klient złoży zamówienie.
6. Jeżeli Konsument zdecyduje się̨ na realizację Umowy poprzez
samodzielny odbiór zamówionych produktów, winien on zgłosić się w
tym celu i o wskazanej godzinie do punktu odbioru zamówień́
Restauracji. Godzina, o której mowa w zdaniu poprzednim zostanie
wskazana Konsumentowi drogą elektroniczną (e-mail potwierdzający
złożenie Zamówienia) lub na Platformie.
7. W momencie dostarczenia Zamówienia Restauracja może poprosić o
dokument tożsamości, jeśli Zamówienie obejmuje produkty alkoholowe
lub inne produkty z ograniczeniem wiekowym. Jeśli Konsument nie
jest w stanie wylegitymować się odpowiednio lub nie spełnia
minimalnych wymogów wiekowych, Restauracja odmówi dostarczenia
odpowiednich produktów Konsumentowi. W takim przypadku pobrane
mogą zostać koszty z tytułu unieważnienia Zamówienia.
V. Odstąpienie od Umowy
1. Z uwagi na łatwo psujący się charakter oferowanych przez
poszczególne Restauracje produktów, Konsument nie jest uprawniony
do odstąpienia od Umowy po rozpoczęciu jej faktycznej realizacji
(art. 38 pkt 4 ustawy z dnia 30 maja 2014 r o prawach konsumenta
(Dz.U. 2014 poz. 827). Odstąpienie od zwartej Umowy przed
rozpoczęciem jej faktycznej realizacji jest możliwe bez podania
jakiejkolwiek przyczyny poprzez kontakt telefoniczny z
Restauracją.
2. Leszno Je! wskazuje Konsumentowi, że Restauracja jest
uprawniona do odstąpienia od Umowy, w przypadku:
a)
zaistnienia siły wyższej uniemożliwiającej realizację Umowy,
b)
przekazania przez Konsumenta nieprawidłowego lub nieosiągalnego
numer telefonu lub adresu dostawy
3. W przypadku odstąpienia od Umowy przez którakolwiek ze stron
traktuje się ją jako niezawartą. Leszno Je! dokona zwrotu
płatności uiszczonej przez Konsumenta przy użyciu takiego samego
sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument.
4. W przypadku złożenia przez Konsumenta fałszywego Zamówienia lub
niewykonania przez niego Umowy (w szczególności przez jej
nieopłacenie lub nieobecność w miejscu dostawy lub w punkcie
odbioru w celu odebrania zamówionych produktów), Leszno Je! jest
uprawniona do odmowy przyjęcia jakichkolwiek przyszłych Zamówień́
od takiego Konsumenta.
5. Leszno Je! jest uprawniona do niezwłocznego odrzucania Zamówień
składanych przez konsumentów, jeżeli zachodzi uzasadniona
wątpliwość co do ich poprawności lub autentyczności. W przypadku
uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa, Leszno Je!
jest zobowiązana do powiadomienia o tym fakcie odpowiednich
organów ścigania.
VI. Płatność
1. W momencie zawarcia Umowy zgodnie z postanowieniami art. 6.1,
po stronie Konsumenta powstaje obowiązek płatności na rzecz
Restauracji ceny wynikającej z Zamówienia. Podana w Zamówieniu
cena stanowi całkowitą cenę jaką Zamawiający zobowiązany będzie
zapłacić wraz z należnym podatkiem oraz kosztem dostawy.
Obciążenie Zamawiającego dodatkowymi kosztami nastąpi wyłącznie po
uzyskaniu jego wyraźnej zgody. Konsument może wywiązać się ze
wskazanego w zdaniu pierwszym obowiązku na skutek skorzystania z
oferowanych za pośrednictwem Platformy Systemów Płatności Online
lub przekazując należność kurierowi w momencie dostawy lub płacąc
w Restauracji przy odbiorze. Dostępność sposobów zapłaty
wymienionych w zdaniu poprzednim jest uzależniona od
indywidualnych ustaleń poczynionych pomiędzy Leszno Je!, a daną
Restauracją i może zostać́ ograniczona. Konsument jest informowany
o dostępnych sposobach zapłaty na Platformie podczas składania
Zamówienia w danej Restauracji i musi dokonać wyboru jednego z
nich przed złożeniem Zamówienia, tj. przed kliknięciem przycisku
„Zamawiam i płacę”.
2. Z zastrzeżeniem postanowień art. 7 (częściowy) zwrot płatności
online winien być możliwy wyłącznie w przypadku niemożności
dostarczenia części Zamówienia. Zwrot jest zawsze dokonywany na
rachunek, z którego dokonano płatności. W zależności od metody
płatności zastosowanej przez Klienta przetwarzanie zwrotu potrwa
maksymalnie 10 dni roboczych.
3. Zwrot płatności online jest dokonywany w terminie do 10 dni
roboczych od momentu uzyskania przez Spółkę informacji o
odstąpieniu od zawartej Umowy. W przypadku odrzucenia Zamówienia,
o którym mowa w art. 7 ust. 5 niniejszych OWU zwrot płatności
online jest dokonywany w terminie do 10 dni roboczych od momentu
tegoż̇ odrzucenia.
4. Restauracja upoważniła Leszno Je! do akceptacji w jej imieniu
płatności online dokonywanych przez Konsumentów.
5. Na platformie mogą być dostępne następujące formy płatności:
a)
Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard
Electronic, Maestro (obsługiwane przez operatora Blue Media
S.A.)
b) Płatności typu szybki przelew oraz BLIK (obsługiwane
przez operatora PayNow)
c) płatność gotówką lub kartą przy
odbiorze.
6. W wypadku złożenia przez Konsumenta Zamówienia z Płatnością
online, czas realizacji Zamówienia jest liczony od momentu
uzyskania pozytywnej autoryzacji Płatności.
VII. Zasady Zamieszczanie Wpisów na Platformie przez
konsumentów
1. Leszno Je! umożliwia Konsumentom dokonywanie ocen wykonania
Umów przez poszczególne Restauracje w szczególności poprzez
możliwość przyznawania im gwiazdek i/lub wystawianie komentarzy.
2. W przypadku odstąpienia od Umowy, wystawione przez konsumentów
oceny nie będą̨ publikowane.
3. Leszno Je! jest upoważniona, lecz nie zobowiązana, do
ujawnienia ocen, o których mowa w powyższych ustępach wszystkim
użytkownikom Platformy. Oceny ujawniane są w ciągu 7 dni.
Leszno Je! ma możliwość usuwania wystawionych ocen.
4. Konsument zamieszcza oceny wyłącznie na własną
odpowiedzialność.
VIII. Rozpatrywanie reklamacji
1. Reklamacje konsumentów dotyczące Oferty, Zamówienia lub
realizacji Umowy winny być składane bezpośrednio do Restauracji z
wykorzystaniem jej danych kontaktowych wymienionych w Platformie.
W przypadku zgłoszenia reklamacji, o której mowa w zdaniu
poprzednim Spółka może odgrywać jedynie rolę mediatora.
2. W przypadku reklamacji Konsumenta dotyczącej Usług, reklamacja
winna być przekazana Działowi Obsługi Klienta Leszno Je! za
pośrednictwem:
a) formularza kontaktowego dostępnego pod
adresem www.colesznoje.pl/reklamacja,
b) poczty elektronicznej
na adres kontakt@lubje.pl lub
c) poczty tradycyjnej na
adres. ul. Powstania Warszawskiego 15, 31-539 Kraków.
3. Po otrzymaniu przez Leszno Je! reklamacji, o której mowa w ust.
2, zostanie ona niezwłocznie rozpatrzona, jednak nie później niż̇ w
terminie dwóch tygodni od dnia jej otrzymania. Leszno Je!
potwierdzi otrzymanie reklamacji złożonej przez Konsumenta na
podany przez niego podczas zgłoszenia adres mailowy.
IX. Prawo właściwe i właściwość sądów
1. Do wykonywania Usług świadczonych przez Leszno Je! na rzecz
konsumentów, stosuje się powszechnie obowiązujące przepisy prawa
polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego oraz ustawy
z dnia 30 maja 2014 r o prawach konsumenta.
2. Wszelkie spory pomiędzy Leszno Je! a Konsumentem odnoszące się̨
do realizacji Usług przez Leszno Je! będą̨ rozpoznawane przez Sąd
właściwy miejscowo dla siedziby Leszno Je!
X. Newsletter
Składając Zamówienie, Konsument może wyrazić zgodę na otrzymywanie
w formie newslettera informacji o Restauracjach, ofertach
specjalnych i kuponach rabatowych. Konsument może w każdej chwili
wycofać swoją zgodę pod adresem: www.colesznoje.pl/wypisz-sie po
uprzednim zalogowaniu na swoje Konto lub kontaktując się z Działem
Obsługi Klienta pod adresem kontakt@lubje.pl
XI. Wgląd i poprawianie przechowywanych danych
osobowych
Leszno Je! przetwarza oraz przechowuje dane osobowe Konsumenta.
Przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych, w tym możliwość
ich poprawiania/zmiany/usunięcia uregulowane zostało szczegółowo w
Polityce Prywatności.
Ogólne Warunki Uczestnictwa przez Restauracje
Definicje
Umowa – umowa zawarta między Klientem a
Restauracją za pośrednictwem Platformy w celu zamówienia, dostawy
i/lub odebrania posiłków, napojów i artykułów powiązanych.
Klient – osoba fizyczna (powyżej 18. roku życia)
lub osoba prawna, która składa Zamówienie w Restauracji za
pośrednictwem Platformy.
Informacje KYC – wszelkie dokumenty i dane
wymagane przez Leszno Je! w celu zgodności z Wewnętrzną Procedurą
w Zakresie Przeciwdziałania Praniu Pieniędzy oraz Finansowaniu
Terroryzmu wynikającą z ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o
przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
oraz dyrektywy EU w sprawie zapobiegania wykorzystywaniu systemu
finansowego do prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu oraz
obowiązującym wykazem sankcji, z późniejszymi zmianami.
Zamówienie – zamówienie złożone przez Klienta w
Restauracji za pośrednictwem Platformy.
Platforma – strona internetowa (strony
internetowe), aplikacje, narzędzia lub inne urządzenia Leszno Je!
i powiązanych z nią firm oraz partnerów biznesowych, na których
dostępna jest Usługa.
Ranking – ranking Restauracji przedstawiony na
Platformie przez Leszno Je!.
Restauracja – przedsiębiorca, który przygotowuje
posiłki, napoje i powiązane artykuły, a także korzysta z Usługi.
Informacje o Restauracji – informacje na temat
Restauracji odnoszące się m.in. do firmy i informacji
kontaktowych, informacji KYC, informacji ogólnych, asortymentu
produktów (posiłki, przystawki, opcje i napoje, wraz z kompozycją,
składnikami i dodatkami do posiłków i napojów, w tym informacje o
alergenach, wartościach odżywczych oraz objętości, jeśli jest to
ustawowo wymagane), menu, cen dla każdego indywidualnego produktu
(z VAT), logotypu firmy, grafik, nazwy domeny, obszaru dostawy (z
kodami pocztowymi), kosztów dostawy, minimalnych wartości
zamówień, numerów rachunków bankowych na potrzeby wystawiania
faktur i płatności, numeru VAT, godzin otwarcia, a także praw
własności intelektualnej, licencji i informacji wymaganych w myśl
prawa oraz innych informacji o Restauracji.
Panel administratora – portal internetowy
(https://admin.otostolik.pl) dla Restauracji, do którego uzyskuje
się dostęp po udostępnieniu nazwy użytkownika i hasła przez Leszno Je!
Profil Restauracji – strona internetowa odnosząca
się do restauracji stworzona przez Leszno Je!, w przypadku której
o nazwie domeny decyduje Leszno Je!, a także jest jej
właścicielem.
Lista sankcji – wykazy krajów, osób i podmiotów
objętych sankcjami, które zostały nałożone przez Organizację
Narodów Zjednoczonych, Unie Europejska lub przez władze krajowe w
państwach członkowskich UE, w których TP świadczy Usługi
Płatnicze, w krajach członkowskich UE, w których TP świadczy
Usługi Płatnicze.
Usługi – usługi i/lub aktywności, które są
oferowane Restauracji przez Leszno Je! w ramach obsługi Platformy
przez Leszno Je!, mające na celu zawieranie Umów, które mogą
obejmować rejestracje Profilu Restauracji. Leszno Je! może również
oferować usługi pomocnicze.
Strony - POLSKAJE sp. z o. o. z siedzibą w Lesznie, przy ul. 55. Pułku Piechoty 34, 64-100 Leszno, Polska, 64-100, zarejestrowanej przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem: 0001115982, NIP: 6972401439, REGON: 529138884 (dalej Leszno Je!),
której przysługują prawa do portalu internetowego i domeny www.colesznoje.pl
oraz przedsiębiorcy w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca
2018 r. prawo przedsiębiorców, świadczący usługi w zakresie
gastronomii, z którymi Leszno Je! zawiera umowy o współprace w
zakresie świadczenia usług pośrednictwa handlowego.
1. Niniejsze ogólne warunki dla Restauracji („Warunki”) mają
zastosowanie odnośnie do Usług. Wyklucza się obowiązywanie innych
ogólnych warunków, jak np. warunków ogólnych Restauracji.
2. Warunki są dostępne w wersji elektronicznej pod adresem
www.colesznoje.pl/owu w formie możliwej do wydruku i
zapisania.
3. Na potrzeby korzystania z Platformy przez Klienta zastosowanie
mają osobne warunki ogólne Leszno Je! obowiązujące między Leszno Je! a Klientem.
4. Restauracja jest we własnym zakresie odpowiedzialna za
wypełnienie Umowy. Leszno Je! nie jest jej stroną.
I. Świadczenie Usługi
1. Leszno Je! świadczy Usługę na rzecz Restauracji, w wyniku
której zawierane są Umowy. Rolą Leszno Je! w zawieraniu Umów jest
funkcja pośrednika działającego z w imieniu i na rzecz
Restauracji.
2. Leszno Je! udostępnia system do zamówień online, umożliwiający
przyjmowanie zamówień przez stronę internetową www.colesznoje.pl oraz
aplikację mobilną.
3. Leszno Je! może publikować fragmenty Informacji o Restauracji
istotne dla procesu zamawiania na Platformie, ale nie będzie
weryfikować ani w jakikolwiek inny sposób sprawdzać treści (chyba,
że dotyczy to informacji KYC). Leszno Je! zastrzega sobie prawo do
niepublikowania Informacji o Restauracji (lub jej części) i
powiadomi Restaurację w takich przypadkach.
4. Leszno Je! może upoważnić Restaurację do samodzielnej zmiany
określonych Informacji o Restauracji na Platformie.
5. Leszno Je! opublikuje informacje istotne dla Restauracji na
panelu administratora, takie jak przetworzone Zamówienia, należne
Płatności, faktury i płatności online lub będą przekazywane w inny
sposób.
6. Leszno Je! może tworzyć i prowadzić Profil Restauracji jako
cześć Platformy.
7. Z wyjątkiem nazwy i logotypu Restauracji, wszystkie prawa
własności intelektualnej związane z Profilem Restauracji pozostają
przez cały czas własnością Leszno Je!.
8. Wszystkie Zamówienia złożone za pośrednictwem Profilu
Restauracji uznaje się za Zamówienia, o których mowa w niniejszych
Warunkach.
9. Leszno Je! zobowiązuje się dostarczyć restauracji raport o
wykonanych zamówieniach w okresie ubiegłego miesiąca do 10 dnia
następnego miesiąca. Raport może być dostarczony w formie pliku
tekstowego lub dostępu do Panelu administratora z wymienioną
liczbą i sumą zamówień, oraz kwotą pobranej prowizji.
10. Leszno Je! zobowiązuje się umożliwić restauracji zablokowanie
przyjmowania zamówień, zmianę godzin przyjmowania zamówień, zmianę
kosztu oraz maksymalnej odległości dostaw, oraz możliwość zmiany
menu poprzez dostęp do Panelu administratora.
11. Leszno Je! zobowiązuje się dokonywać zmian w obszarach, w
których restauracja nie ma możliwości dokonania zmian samodzielnie
w terminie do 7 dni roboczych od momentu złożenia takiego
zapotrzebowania przez Restaurację za pośrednictwem adresu
mailowego hello@otostolik.pl. Do takich obszarów należą m.in.
zdjęcia na profilu Restauracji, typy kuchni Restauracji oraz
godziny jej otwarcia, lub inne.
12. Leszno Je! może odmówić aktualizacji danych restauracji bez
podawania powodu.
II. Rejestracja Restauracji
1. Restauracja rejestruje się w Leszno Je! poprzez dostarczenie
Leszno Je! wypełnionego formularza rejestracyjnego, który obejmuje
wszystkie dokumenty oraz informacje KYC. Umowa dotycząca
świadczenia Usług zostaje zawarta, kiedy Leszno Je! potwierdzi
otrzymanie i akceptację informacji w ramach procedury „poznaj
swojego klienta” oraz rejestracji Restauracji.
2. Leszno Je! może odrzucić wniosek o rejestrację Restauracji bez
podania powodu.
3. Po akceptacji i przetworzeniu rejestracji Leszno Je! przydzieli
Restauracji nazwę użytkownika i hasło, pozwalając przy tym na
dostęp do Panelu administratora.
4. Dane restauracyjne przetwarzane przez Leszno Je! są uznane za
dane powiązane z Restauracją i nie są uznane za dane osobowe
zgodnie z opisem w Ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych
(RODO).
III. Obowiązki Restauracji
1. Restauracja zobowiązuje się do używania i sprawdzania
urządzenia z platformą Leszno Je! w każdym dniu, w którym
restauracja jest czynna
2. Restauracja:
a. upoważnia Leszno Je! do zawierania Umów z Klientami w imieniu i
na rzecz Restauracji;
b. dostarczy Leszno Je! Informacje o Restauracji;
c. jest odpowiedzialna za kompletność i dokładność Informacji o
Restauracji, które w celu uniknięcia wątpliwości obejmują
wszystkie wymagane informacje o żywności, takie jak informacje o
alergenach;
d. dostarczy Leszno Je! dodatkowe informacje związane z
Restauracją lub produktami Restauracji na pierwsze żądanie Leszno Je!
niezwłocznie w terminie nie dłuższym niż 3 dni licząc od
wezwania;
e. będzie przekazywać Leszno Je! zmiany w zakresie Informacji o
Restauracji, z wyłączeniem informacji o menu i cenach do
czternastu (14) dni przed ich wprowadzeniem w życie, tak aby: i.
Leszno Je! mogło przetwarzać zmienione Informacje o Restauracji,
które są wyświetlane na Platformie; lub ii. Restauracja może we
własnym zakresie zmieniać Informacje o Restauracji, w zakresie
udostępnionym przez Leszno Je! lub jeśli zostanie do tego
upoważniona przez Leszno Je!
f. udziela Leszno Je! zgodę na używanie i przetwarzanie Informacji
o Restauracji, np. na potrzeby baz danych, platform partnerskich
lub wyszukiwarek, a także przyznaje Leszno Je! prawo do
przyznawania osobom trzecim tych samych praw odnośnie do
Informacji o Restauracji;
g. udziela Leszno Je! zgodę na oferowanie Restauracji dodatkowych
usług i pobierania związanych z tym opłat, przy czym Leszno Je!
będzie informować Restaurację z wyprzedzeniem o oferowanych
usługach dodatkowych;
h. niezwłocznie poinformuje Leszno Je!, jeśli jakikolwiek organ
inspekcji spożywczej lub jakikolwiek inny organ prowadzi
dochodzenie lub wykryje naruszenie popełnione przez Restaurację
lub jej pracowników w ramach obowiązujących przepisów dla sektora
spożywczego lub jakichkolwiek innych przepisów lub regulacji;
i. Restauracja będzie dostosowywać ceny na Platformie do tych na
swojej stronie internetowej i we własnym menu, wraz ze zniżkami.
Leszno Je! może również dostosowywać ceny na Platformie do tych na
stronie internetowej i w menu Restauracji, wraz ze zniżkami;
3. Restauracja nie będzie dodawać żadnych odnośników na Platformie
do stron internetowych osób trzecich poza Platformą, nie będzie
umieszczać żadnych reklam na Platformie, a także nie będzie
stosować SEA i/lub podobnych usług z wykorzystaniem marek i/lub
znaków towarowych Leszno Je! bez wyraźnej zgody Leszno Je!
4. Restauracja akceptuje wyrównanie stosowane przez Leszno Je!
odnośnie do kwot pobieranych od Klientów, które są należne
Restauracji, z wszelkimi kwotami należnymi przez Restaurację
względem Leszno Je! z tytułu Usługi, pod warunkiem, że wszystkie
kwoty osiągną termin wymagalności.
5. Restauracja zobowiązuje się dokonywać aktualizacji systemu nie
później niż w ciągu 3 dni roboczych po wydaniu aktualizacji.
6. Restauracja zobowiązuje się informować Klientów z wyprzedzeniem
o godzinach otwarcia oraz statusie restauracja zamknięta w
systemie Leszno Je! w celu zapobiegnięcia zamówienia w dniu, kiedy
restauracja jest nieczynna.
7. Restauracja zobowiązuje się do aktualizacji menu na Platformie
jednocześnie z dokonaniem tej zmiany w Restauracji.
IV. Gwarancje i zabezpieczenia Restauracji
1. Restauracja:
a. gwarantuje, że spełnia wszystkie obowiązujące przepisy i
regulacje;
b. gwarantuje, że posiłki, napoje i inne produkty, które są
oferowane i dostarczane Klientowi, nadają się do spożycia i
spełniają odnośne wymogi (informacyjne) dotyczące obowiązujących
przepisów dla sektora spożywczego oraz powiązanych z nimi
przepisów i regulacji;
c. gwarantuje, że niezwłocznie poinformuje Leszno Je! w razie
jakichkolwiek zmian w kompozycji, składzie i dodatkach, które mogą
powodować alergie i nietolerancje, nie później niż w terminie do 3
dni od daty wprowadzenia zmian;
d. gwarantuje, że posiada wszystkie wymagane licencje na potrzeby
prowadzenia Restauracji i dotyczące Umowy;
e. gwarantuje, że nie znajduje się w stanie upadłości ani nie
toczy się wobec niej postępowanie dotyczące niewypłacalności lub
postępowanie restrukturyzacyjne oraz żadne organy państwowe nie
prowadzą przeciwko niej jakiegokolwiek postępowania;
f. gwarantuje, że Informacja o Restauracji może być używana i
przetwarzana swobodnie przez Leszno Je! bez naruszania praw
własności intelektualnej lub innych praw osób trzecich;
g. zwalnia Leszno Je! z wszelkich roszczeń osób trzecich
dotyczących naruszenia praw własności intelektualnej lub innych
praw osób trzecich, oraz zwrócić Leszno Je! ewentualne koszty
poniesionych z tego tytułu;
h. gwarantuje, że Umowy są stworzone zgodnie z Informacjami o
Restauracji (wraz z informacjami o żywności) jak pokazano na
Platformie; oraz
i. zwalnia Leszno Je! z tytułu roszczeń Klientów związanych z
realizacją Umowy przez Restaurację, jej przedstawicieli lub
pracowników.
V. Finalizacja, dostawa i anulowanie Umów
1. Umowa zostaje sfinalizowana, jeśli Klient zaakceptuje ofertę
Restauracji, składając Zamówienie za pośrednictwem Platformy.
Restauracja we własnym zakresie odpowiada za postępowanie zgodne z
zapisami każdej Umowy. Leszno Je! podkreśla, że Klient we własnym
zakresie odpowiada za uiszczenie zapłaty wobec Restauracji w
ramach Umowy.
2. Leszno Je! będzie możliwie najszybciej przekazywać Zamówienia
za pośrednictwem Platformy do Restauracji. Restauracja zapewnia
dostępność potwierdzeń Zamówienia za pośrednictwem jednej z Metod
łączności. Leszno Je! może zmieniać dostępne Metody łączności
według własnego uznania z uprzednim powiadomieniem.
3. Jeśli Zamówienie nie jest dostępne do odbioru ani nie może
zostać dostarczone przez Restaurację, Restauracja powiadomi o tym
Klienta w ciągu piętnastu (15) minut od przyjęcia Zamówienia.
4. Leszno Je! nie ponosi odpowiedzialności z tytułu dokładności i
kompletności Zamówień składanych przez Klientów. Restauracja może
skonsultować każde Zamówienie z Klientem, dzwoniąc do Klienta na
numer telefonu podany w Zamówieniu Klienta.
5. Restauracja dostarczy Zamówienie Klientowi zgodnie z wszelkimi
ogólnymi warunkami dostaw Restauracji.
6. Restauracja nie będzie używać Platformy do sprzedaży produktów,
których sprzedaż jest uznawana za nielegalną.
7. Jeżeli Zamówienie obejmuje wyroby alkoholowe lub inne produkty
podlegające ograniczeniom wiekowym, w momencie dostawy lub
odbioru, Restauracja ma obowiązek poprosić Klienta o okazanie
dokumentu tożsamości zgodnie z obowiązującymi przepisami. Jeśli
Klient nie jest w stanie wylegitymować się w odpowiedni sposób lub
nie spełnia minimalnych wymogów wiekowych, Restauracja odmówi
dostarczenia odpowiednich produktów Klientowi.
8. Na Restauracji ciąży obowiązek spełnienia wymagań związanych z
uzyskaniem zezwolenia na sprzedaż produktów, w tym zezwolenia na
sprzedaż alkoholu. Leszno Je! nie będzie weryfikować spełnienia
tych wymogów ani nie będzie ponosić za to odpowiedzialności.
9. Jeśli Restauracja dostarcza Zamówienie Klientowi, korzystając z
usług osoby trzeciej, Restauracja jest odpowiedzialna za dostawę i
jej koszty. Restauracja zwolni Leszno Je! z tytułu roszczeń osób
trzecich związanych z dostawą i wynikających z tego kosztów.
10. Restauracja może anulować Zamówienie, jeśli:
a. Klient złożył zamówienie, podając nieprawidłowe dane kontaktowe
lub adresowe;
b. w razie wystąpienia siły wyższej w Restauracji.
11. Leszno Je! może anulować Zamówienie, jeśli Zamówienie wydaje
się fałszywe lub gdy istnieje podejrzenie o nielegalną
działalność.
12. Jeżeli zamówienie zostało anulowane na podstawie artykułu V
pkt 10, Restauracja powiadomi o tym Leszno Je! w ciągu dwóch (2)
dni od chwili anulowania Zamówienia. Anulowania nie będą
uwzględniane po upływie tego czasu.
13. Leszno Je! nie ponosi odpowiedzialności z tytułu (i)
rezygnacji ze strony Klientów lub jakichkolwiek wynikających z
tego szkód oraz (ii) Klientów, którzy nie spełniają swoich
zobowiązań finansowych wobec Restauracji.
14. Leszno Je! nie świadczy bezpośrednio usługi dostawy. Usługa ta
możliwa jest na mocy oddzielnej, niezależnej umowy z Leszno Je!.
VI. Opinie i ranking Restauracji
1. Leszno Je! oferuje Klientom możliwość wydawania opinii i
oceniania realizacji Umów przez Restaurację.
2. Leszno Je! może opublikować opinie na Platformie i usuwać je z
Platformy według własnego uznania. Leszno Je! nie konsultuje z
Restauracją treści, publikacji lub usuwania opinii napisanych
przez Klientów.
3. Leszno Je! nie odpowiada wobec Restauracji za treść opinii i
wszelkie związane z tym skutki niepożądane. Opinie nie
odzwierciedlają opinii Leszno Je!, ale opinie Klientów.
4. Restauracje nie mogą umieszczać opinii na temat siebie samych
na Platformie.
5. Leszno Je! przyznaje Usługę na czas nieokreślony od daty
akceptacji rejestracji Restauracji przez Leszno Je!.
VII. Wynagrodzenie Leszno Je!
1. Restauracja zapłaci Leszno Je! następujące wynagrodzenie za
świadczone Usługi:
b. wszelkie koszty administracyjne z tytułu każdej Umowy (również
po anulowaniu przez Restaurację);
c. odsetki ustawowe w transakcjach handlowych z tytułu
wynagrodzenia, które nie jest opłacone w terminie; oraz
d. wszelkie koszty administracyjne i inne koszty z tytułu
korzystania z Usługi oraz usług dodatkowych zapewnionych
Restauracji przez Leszno Je!.
2. Leszno Je! może jednostronnie wprowadzić zmiany w zakresie
Płatności lub nałożyć dodatkowe opłaty na Restaurację z tytułu
usług dodatkowych. Jeśli Leszno Je! jednostronnie wprowadzi zmiany
w zakresie Płatności lub opłat dodatkowych, Leszno Je! powiadomi o
tym fakcie Restaurację na 7 dni przed pobraniem jakiejkolwiek
Płatności lub świadczenia jakichkolwiek usług wiążących się z
dodatkowymi opłatami, chyba że co innego wynika z niniejszego
Regulaminu lub umowy zawartej między Leszno Je! a Restauracją.
3. Leszno Je! ma prawo do zwiększenia prowizji z tytułu każdej
Umowy o dodatkowe 5 punktów procentowych, jeśli Restauracja trwa w
naruszeniu tych Warunków po tym, jak została ona powiadomiona
przez Leszno Je! o ich naruszeniu. Zwiększona prowizja będzie
pobierana przez jeden miesiąc lub przez cały czas trwania w
naruszeniu.
4. Restauracja zrzeka się wszelkich praw do rekompensaty.
5. Leszno Je! ma prawo (ale nie obowiązek) do potrącenia kwot
pobranych od Klientów, które są należne Restauracji – z tytułu
zamówień złożonych za pośrednictwem Platformy – z wszelkimi
kwotami, które Restauracja jest winna wobec Leszno Je! z tytułu
Usługi, pod warunkiem, że wszystkie kwoty osiągną termin
wymagalności.
6. Strony uzgadniają, że kwoty pobrane od Klientów stają się
niezwłocznie należne do przekazania przez Leszno Je! na rzecz
Restauracji. Wyrównanie może odbywać się co tydzień lub co miesiąc
– według uznania Leszno Je! i indywidualnych ustaleń Leszno Je! z
Restauracją.
7. Strony ustalają, że okresem rozliczeniowym będzie miesiąc
kalendarzowy, zaczynając od daty podpisania niniejszej umowy.
Wynagrodzenie powyższe powiększone zostanie o kwotę VAT w stawce
obowiązującej w chwili powstania obowiązku podatkowego.
8. Wynagrodzenie Leszno Je! płatne będzie w miesiącu następującym
po okresie rozliczeniowym, w którym Leszno Je! wykonywał przedmiot
niniejszej umowy, na podstawie faktury z terminem 7 (siedem) dni,
na rachunek bankowy wskazany w treści faktury, o ile wynagrodzenie
to nie zostanie potrącone przez Leszno Je! podczas dokonywania
zwrotów środków pieniężnych.
VIII. Zwrot środków oraz rozliczenia
1. Leszno Je! może zamrozić środki finansowe Restauracji, jeśli
Restauracja naruszy postanowienia zawarte w niniejszych Warunkach
lub działa wbrew dobremu imieniu i reputacji Leszno Je! i/lub jest
wymieniona na jednej lub kilku listach sankcji.
2. Leszno Je! jest zobowiązana do zabezpieczenia środków, które
otrzymuje od Klientów na rachunku bieżącym, który został
oddzielony od aktywów Leszno Je!. Rachunek bieżący jest w
posiadaniu Leszno Je!.
3. Leszno Je! zapewni rozliczenie wszystkich zobowiązań
płatniczych wobec Restauracji (za zwroty), w odniesieniu do
pieniędzy otrzymanych od Klientów w związku z Zamówieniami.
4. Leszno Je! zwróci środki pieniężne Restauracji pozyskane od
Klientów w drodze płatności internetowych, raz w tygodniu, do
czwartego dnia roboczego danego tygodnia na konto wskazane przez
Restaurację.
5. Restauracja upoważnia Leszno Je! do dokonywania z ww. środków
pieniężnych potrąceń wszelkich należnych mu wynagrodzeń
wynikających z niniejszej umowy i innych zobowiązań powstałych
podczas jej obowiązywania.
6. W ciągu 10 dni roboczych następnego miesiąca Leszno Je!
przesyłać będzie Restauracji raport obejmujący wszelkie wpływy
oraz potrącenia z ubiegłego miesiąca.
7. Leszno Je! stosuje procedurę reklamacyjną w odniesieniu do
rozliczeń finansowych. W celu złożenia reklamacji należy opisać
problem mailowo na adres hello@otostolik.pl
8. W terminie 7 dni Leszno Je! rozpatrzy reklamację i przekaże
informację Restauracji drogą mailową.
9. Leszno Je! nie ponosi odpowiedzialności wobec Restauracji,
chyba że Restauracja poniosła szkodę, która jest bezpośrednio
spowodowana umyślnym zaniedbaniem ze strony Leszno Je!. Łączna
odpowiedzialność Leszno Je! wobec Restauracji jest ograniczona do
kwoty wypłaconej w danym przypadku na podstawie ubezpieczenia oc
wykupionego przez Leszno Je!. Jeśli, z jakiegokolwiek powodu, nie
będzie miała miejsca wypłata tego ubezpieczenia, odpowiedzialność
Leszno Je! względem Restauracji, niezależnie od podstawy prawnej,
jest ograniczona (łącznie) do kwoty 1.000 zł
10. Leszno Je! nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek
szkody, które wystąpiły, ponieważ Klienci nie wypełnili swoich
zobowiązań finansowych wobec Restauracji.
IX. Kary Umowne
1. Restauracja upoważnia Leszno Je! do udzielenia Klientowi kodu
rabatowego w wysokości 25 zł brutto na zamówienie w dowolnej
Restauracji, dostępnej na platformie Leszno Je! na koszt
Restauracji odrzucającej zamówienie w następujących wypadkach:
a. odrzucenia zamówienia przez Leszno Je! z powodu tego, że
Restauracja jest zamknięta w dniu zamówienia, ale nie zablokowała
możliwości zamówień online
b. odrzucenie Zamówienia przez Restaurację po czasie dłuższym niż
15 minut od momentu złożenia Zamówienia, jeżeli wina za odrzucenie
zamówienia nie wynika z błędu technicznego po stronie Leszno Je!
2. Restauracja upoważnia Leszno Je! do udzielenia Klientowi kodu
rabatowego w wysokości 10 zł brutto na zamówienie w dowolnej
Restauracji, dostępnej na platformie Leszno Je! na koszt
Restauracji odrzucającej zamówienie w następujących wypadkach:
a. odrzucenie Zamówienia przez Restaurację po czasie krótszym niż
15 minut od momentu złożenia zamówienia, jeżeli wina za odrzucenie
zamówienia nie wynika z błędu technicznego po stronie Leszno Je!.
X. Termin obowiązywania umowy i wypowiedzenie umowy
1. Strony mogą wypowiedzieć Usługę na piśmie pod warunkiem
zachowania okresu wypowiedzenia wynoszącego jeden (1) miesiąc.
Restauracja może wypowiedzieć umowę z Leszno Je! wyłącznie, jeśli
wszystkie zobowiązania płatnicze wobec Leszno Je! zostały
uregulowane. Jeżeli Restauracja przedłoży wypowiedzenie umowy,
Leszno Je! ustali datę od kiedy Zamówienia w Restauracji nie będą
już przyjmowane. Restauracja będzie realizować Umowę, dopóki
wszystkie zobowiązania płatnicze Restauracji wobec Leszno Je!
zostaną uregulowane.
2. Leszno Je! sprawdzi wszystkie Restauracje oraz ich właścicieli
pod kątem obecności na Liście sankcji i przeprowadzi analizę due
diligence klienta. Jeśli Restauracja i/lub jej właściciel,
współwłaściciel jest obecny na jednej z tego rodzaju list lub
jeżeli na podstawie analizy due diligence Restauracji Leszno Je!
dojdzie do wniosku, że nie można świadczyć usług, Leszno Je!
niezwłocznie zamrozi wszelkie płatności i Usługi wobec
Restauracji.
3. Leszno Je! może zawiesić Usługę, jeśli Restauracja złamie
postanowienia niniejszych Warunków lub działa na szkodę dobrego
imienia i reputacji Platformy i/lub Leszno Je!, analiza due
diligence klienta nie może zostać sfinalizowana lub prowadzi do
wniosku, że Restauracja lub jej właściciele są wymienieni na
jednej lub kilku Listach Sankcji.
4. Leszno Je! może niezwłocznie zakończyć świadczenie Usługi,
jeśli Restauracja:
a. złamie postanowienia Warunków;
b. dostarczy nieprawidłowe lub niekompletne informacje na etapie
rejestracji lub nie zaktualizuje stosownie takich danych;
c. (wielokrotnie) uzyskuje negatywne opinie od Klientów; lub
d. (wielokrotnie) zamieszcza opinie na temat swojej własnej
Restauracji na Platformie;
e. zalega z uiszczeniem Płatności na rzecz Leszno Je! dłużej niż 2
miesiące
XI. Zakres odpowiedzialności Leszno Je!
1. Ogólna odpowiedzialność Leszno Je! wobec Restauracji ogranicza
się do kwoty wypłaconej w danej sprawie w ramach ubezpieczenia
odpowiedzialności cywilnej Leszno Je!.
XII. Procedura składania skarg Klientów
1. Restauracja we własnym zakresie odpowiada za rozpatrywanie
skarg Klientów, które odnoszą się do realizacji Umów.
XIII. Prywatność Klientów
1. W związku z Umowami Restauracje otrzymają dostęp do danych
osobowych Klientów.
2. Każda ze stron będzie osobno pełnić rolę administratora danych
osobowych, które są przetwarzane do własnych celów oraz przy
użyciu własnych środków i/lub w imieniu danej strony. Oznacza to,
że obie strony niezależnie od siebie ponoszą odpowiedzialność za
przetwarzane danych osobowych, w przypadku których (częściowo)
określają cele i środki w kontekście niniejszych Warunków.
3. Restauracja zna politykę prywatności Leszno Je! i będzie
postępować zgodnie z nią, a także zgodnie z odnośnymi przepisami
ochrony danych. Aktualną wersję oświadczenia o prywatności można
znaleźć na Platformie.
4. Restauracja nie będzie udostępniać danych osobowych Klientów
osobom trzecim i nie będzie angażować się w komunikację z
Klientami w tematach innych niż związane z celami realizacji Umów.
5. Restauracja natychmiast, nie później niż w terminie 24
(dwudziestu czterech) godzin od zdarzenia, powiadomi Leszno Je!
mailowo o wszelkim wycieku danych osobowych, o którym jest jej
wiadomo w związku z danymi osobowymi Klientów, a także będzie
informować Leszno Je! na bieżąco na temat tego rodzaju wycieków
danych.
6. Żaden fragment niniejszych Warunków lub omawianych w nich
ustaleń nie ma na celu uznania którejkolwiek ze stron za i)
podmiot przetwarzający drugiej strony; lub ii)
współadministrowania wraz ze sobą odnośnie do danych osobowych,
którymi jedna strona dzieli się z drugą.
XIV. Pozostałe postanowienia
1. Leszno Je! może jednostronnie wprowadzać zmiany w zakresie
niniejszych Warunków i będzie publikować zmienione warunki ogólne
na Platformie.
2. Relacja prawna między Leszno Je! a Restauracją podlega prawu
polskiemu. Spory wynikające z tej relacji prawnej lub związane z
nią będą rozstrzygane wyłącznie przez sądy powszechne w Krakowie.
3. Restauracja nie może zastawiać ani przenosić praw i zobowiązań
wynikających z Usługi wobec Leszno Je!, chyba że Leszno Je! wyrazi
zgodę na tego rodzaju przeniesienie z wyprzedzeniem i na piśmie
pod rygorem nieważności. Leszno Je! może przenieść lub zastawić
swoje prawa lub zobowiązania wynikające z Usługi wobec osób
trzecich.
4. Restauracja zachowa w tajemnicy wszelkie informacje dotyczące
Usługi oraz wszystkie informacje związane z odnoszącymi się do
nich warunkami handlowymi, pod rygorem dochodzeniem przez Leszno Je! odszkodowania na zasadach ogólnych.
5. Jeśli jakiekolwiek postanowienie zawarte w tych Warunkach jest
nieważne lub niemożliwy do wyegzekwowania w całości lub w części,
postanowienie to lub jego cześć nie będzie miała wpływu na ważność
i egzekwowalność pozostałych postanowień zawartych w niniejszych
Warunkach.
Wersja obowiązująca od dnia 26.08.2024